Overige merken shafts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Rotating shaft (dikdraad)

Bericht door PieBus »

Hey iedereen,

Ik speel momenteel met rotating shafts (unicorn) en ben er eigenlijk wel best tevreden over.
Mijn schoonvader wil dit ook wel eens proberen, maar speelt met pijlen die waarschijnlijk ouder zijn dan mezelf :D ... en met een veel dikkere draad dan recente pijlen.
Hem overtuigen om andere pijlen te kopen heb ik al opgegeven, dus moet ik op zoek naar rotating shafts met 'dikdraad'.

Iemand enig idee of dit wel bestaat?
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
ObelixBilly
Lid
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 10:15

Re: Rotating shaft (dikdraad)

Bericht door ObelixBilly »

PieBus schreefCOLONHey iedereen,

Ik speel momenteel met rotating shafts (unicorn) en ben er eigenlijk wel best tevreden over.
Mijn schoonvader wil dit ook wel eens proberen, maar speelt met pijlen die waarschijnlijk ouder zijn dan mezelf :D ... en met een veel dikkere draad dan recente pijlen.
Hem overtuigen om andere pijlen te kopen heb ik al opgegeven, dus moet ik op zoek naar rotating shafts met 'dikdraad'.

Iemand enig idee of dit wel bestaat?

Er bestaat een tussenstukje gefabriceerd in messing dat de brug maakt van dikke draad ( 1/4" ) naar de actuele draad ( 2BA )

Afbeelding

dit is een oplossing voor uw probleem

Grtz. ObelixBilly
"Ton-eighties for show and doubles for dough."

GRANDSLAM Goldline RvB Ghostgrip 90%tungsten 22 gr. ,
DESIGNA medium
Personalised flights 100 micron ;)
:o
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Overige merken shafts

Bericht door Speedy180 »

Hier een vraag over de goedkope extra short shafts... Ik geloof dat deze van deflectagrip zijn, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen... Ze zijn in elk geval erg goedkoop.

Maar goed, nu mijn vraag...

Ik heb eigenlijk altijd met short + ring gespeeld (ook van dit goedkope merk).
Echter, kwam ik er zo'n 2 maand geleden achter dat met mijn huidige pijlen de extra short beter bevallen.
Ik heb hier dan ook een aantal setjes van aangeschaft.

Ik was altijd heel erg tevreden over deze goedkope short shafts en gooide ze ook nooit stuk.
Ik verving ze hooguit wanneer ze wat ruim geworden waren door het vele verwisselen van de flights, of robin hoods...

Sinds 2 maand gooi ik dus, zoals gezegd met extra short van datzelfde goedkope merk en heb inmiddels zeker al 8 shafts stukgegooid...
Deze braken mij dan gewoon af bij de barrel, doordat ik een bouncer kreeg en de pijl op de grond belandde.

Heeft dit kwetsbaarheidsgehalte te maken met de lengte? Het lijkt mij namelijk vrij logisch dat hoe langer een voorwerp is, hoe flexibeler deze is, zeker wanneer je verder naar de top van het voorwerp (in dit geval dus de shaft) gaat. Ik denk dus dat hoe korter de shaft, hoe stugger ze zijn en dus minder 'klappen' kunnen hebben...

Graag hoor ik jullie mening hier over...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Overige merken shafts

Bericht door The Runner »

Speedy180 schreefCOLONHier een vraag over de goedkope extra short shafts... Ik geloof dat deze van deflectagrip zijn, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen... Ze zijn in elk geval erg goedkoop.

Maar goed, nu mijn vraag...

Ik heb eigenlijk altijd met short + ring gespeeld (ook van dit goedkope merk).
Echter, kwam ik er zo'n 2 maand geleden achter dat met mijn huidige pijlen de extra short beter bevallen.
Ik heb hier dan ook een aantal setjes van aangeschaft.

Ik was altijd heel erg tevreden over deze goedkope short shafts en gooide ze ook nooit stuk.
Ik verving ze hooguit wanneer ze wat ruim geworden waren door het vele verwisselen van de flights, of robin hoods...

Sinds 2 maand gooi ik dus, zoals gezegd met extra short van datzelfde goedkope merk en heb inmiddels zeker al 8 shafts stukgegooid...
Deze braken mij dan gewoon af bij de barrel, doordat ik een bouncer kreeg en de pijl op de grond belandde.

Heeft dit kwetsbaarheidsgehalte te maken met de lengte? Het lijkt mij namelijk vrij logisch dat hoe langer een voorwerp is, hoe flexibeler deze is, zeker wanneer je verder naar de top van het voorwerp (in dit geval dus de shaft) gaat. Ik denk dus dat hoe korter de shaft, hoe stugger ze zijn en dus minder 'klappen' kunnen hebben...

Graag hoor ik jullie mening hier over...
Hoi Speedy,

Ik gooi ook xs van deflecta, bij mij gebeurd dit hooguit een paar keer per jaar, misschien een slechte serie shafts?
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Overige merken shafts

Bericht door Ronn »

Speedy180 schreefCOLONHier een vraag over de goedkope extra short shafts... Ik geloof dat deze van deflectagrip zijn, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen... Ze zijn in elk geval erg goedkoop.


Sinds 2 maand gooi ik dus, zoals gezegd met extra short van datzelfde goedkope merk en heb inmiddels zeker al 8 shafts stukgegooid...
Deze braken mij dan gewoon af bij de barrel, doordat ik een bouncer kreeg en de pijl op de grond belandde.

Heeft dit kwetsbaarheidsgehalte te maken met de lengte? Het lijkt mij namelijk vrij logisch dat hoe langer een voorwerp is, hoe flexibeler deze is, zeker wanneer je verder naar de top van het voorwerp (in dit geval dus de shaft) gaat. Ik denk dus dat hoe korter de shaft, hoe stugger ze zijn en dus minder 'klappen' kunnen hebben...

Graag hoor ik jullie mening hier over...
Ook geld dan: hoe langer de shaft, des te groter de hefboomwerking boven het schroefdraad van de shaft is wanneer de dart op het uiteinde van de shaft valt en dus eerder zou breken dan kortere shafts. Persoonlijk vind ik zulke theorieën te ver gaan en denk ik dat je gewoon (veel) pech hebt gehad. Normaal zijn de nylon deflecta,s of bull,s betrouwbare shafts. Een voordeel dat je zelf al noemde is dat ze goedkoop zijn. Beter 8x deflecta kapot dan bijv 8x unicorn soft flex oid. ;)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Overige merken shafts

Bericht door Parappo »

Ronn schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLONHier een vraag over de goedkope extra short shafts... Ik geloof dat deze van deflectagrip zijn, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen... Ze zijn in elk geval erg goedkoop.


Sinds 2 maand gooi ik dus, zoals gezegd met extra short van datzelfde goedkope merk en heb inmiddels zeker al 8 shafts stukgegooid...
Deze braken mij dan gewoon af bij de barrel, doordat ik een bouncer kreeg en de pijl op de grond belandde.

Heeft dit kwetsbaarheidsgehalte te maken met de lengte? Het lijkt mij namelijk vrij logisch dat hoe langer een voorwerp is, hoe flexibeler deze is, zeker wanneer je verder naar de top van het voorwerp (in dit geval dus de shaft) gaat. Ik denk dus dat hoe korter de shaft, hoe stugger ze zijn en dus minder 'klappen' kunnen hebben...

Graag hoor ik jullie mening hier over...
Ook geld dan: hoe langer de shaft, des te groter de hefboomwerking boven het schroefdraad van de shaft is wanneer de dart op het uiteinde van de shaft valt en dus eerder zou breken dan kortere shafts. Persoonlijk vind ik zulke theorieën te ver gaan en denk ik dat je gewoon (veel) pech hebt gehad. Normaal zijn de nylon deflecta,s of bull,s betrouwbare shafts. Een voordeel dat je zelf al noemde is dat ze goedkoop zijn. Beter 8x deflecta kapot dan bijv 8x unicorn soft flex oid. ;)
Maar je gooit toch met materiaal icm je dart welke het beste valt. Als dit ten koste gaat van je scores of gevoel kies je dan nog steeds een eventuele goedkopere oplossing? Zoveel prijsverschil is er toch niet? Ik gebruik ongeveer 50 setjes shafts en 100 setjes flights per jaar. Wat kost dat nou meer>?
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Overige merken shafts

Bericht door Ronn »

Parappo schreefCOLON
Ronn schreefCOLON
Speedy180 schreefCOLONHier een vraag over de goedkope extra short shafts... Ik geloof dat deze van deflectagrip zijn, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen... Ze zijn in elk geval erg goedkoop.


Sinds 2 maand gooi ik dus, zoals gezegd met extra short van datzelfde goedkope merk en heb inmiddels zeker al 8 shafts stukgegooid...
Deze braken mij dan gewoon af bij de barrel, doordat ik een bouncer kreeg en de pijl op de grond belandde.

Heeft dit kwetsbaarheidsgehalte te maken met de lengte? Het lijkt mij namelijk vrij logisch dat hoe langer een voorwerp is, hoe flexibeler deze is, zeker wanneer je verder naar de top van het voorwerp (in dit geval dus de shaft) gaat. Ik denk dus dat hoe korter de shaft, hoe stugger ze zijn en dus minder 'klappen' kunnen hebben...

Graag hoor ik jullie mening hier over...
Ook geld dan: hoe langer de shaft, des te groter de hefboomwerking boven het schroefdraad van de shaft is wanneer de dart op het uiteinde van de shaft valt en dus eerder zou breken dan kortere shafts. Persoonlijk vind ik zulke theorieën te ver gaan en denk ik dat je gewoon (veel) pech hebt gehad. Normaal zijn de nylon deflecta,s of bull,s betrouwbare shafts. Een voordeel dat je zelf al noemde is dat ze goedkoop zijn. Beter 8x deflecta kapot dan bijv 8x unicorn soft flex oid. ;)
Maar je gooit toch met materiaal icm je dart welke het beste valt. Als dit ten koste gaat van je scores of gevoel kies je dan nog steeds een eventuele goedkopere oplossing? Zoveel prijsverschil is er toch niet? Ik gebruik ongeveer 50 setjes shafts en 100 setjes flights per jaar. Wat kost dat nou meer>?
Het gaat speedy180 niet om de prijs, al is dat mooi meegenomen. Wat hij probeerde te vertellen volgens mij is dat hij voorheen met de zelfde shafts gooide maar alleen een andere lengte. Nu hij met kortere shafts gooit breken ze tijdens een val op de grond. Zijn vraag was dus: is de breekbaarheid van een shaft gerelateerd aan de lengte?
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Overige merken shafts

Bericht door Speedy180 »

Dat is exact wat ik bedoelde te zeggen inderdaad...

Normaalgesproken moet ik ook makkelijk uit kunnen komen met 50 setjes shafts en 100 setjes flights, maar ik zou het gewoon zonde van mijn geld vinden als blijkt dat ik gewoon pech heb met deze serie...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Jippie
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:26

Re: Overige merken shafts

Bericht door Jippie »

Parappo schreefCOLONIk gebruik ongeveer 50 setjes shafts en 100 setjes flights per jaar. Wat kost dat nou meer>?
Per week dus 1 setje shafts en 2 setjes flights. Hoeveel uur gooi jij zo in een week?
Jippie, raak!
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Overige merken shafts

Bericht door Parappo »

Jippie schreefCOLON
Parappo schreefCOLONIk gebruik ongeveer 50 setjes shafts en 100 setjes flights per jaar. Wat kost dat nou meer>?
Per week dus 1 setje shafts en 2 setjes flights. Hoeveel uur gooi jij zo in een week?
Dit verschilt. Gooi in 2 competities DBBR en DFHGH, beide ere, en regelmatig toernooien. Ongeveer 8 tot 15 uur per week haal ik wel
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Overige merken shafts

Bericht door Diesel »

Ik doe ongeveer 2-3 dagen met een setje flights, soms een weekje maar dan zijn ze echt wel aan vervanging toe. Shafts wissel ik ongeveer 1x per week.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Overige merken shafts

Bericht door The Runner »

Ik heb geen idee hoelang ik met mn shafts doe, sinds ik slot lock gebruik vervang ik ze nog zelden. Daarvoor moesten ze wel met enige regelmaat vervangen worden.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Overige merken shafts

Bericht door Ronn »

Ik heb sinds half december 2015 geen kapotte shafts gehad sinds ik de Whizlock caps gebruik.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Ronn, in totaal 11 keer gewijzigd.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Overige merken shafts

Bericht door Speedy180 »

Ik weet niet of ik het in het juiste topic plaats, daarvoor alvast mijn excuus, maar dit leek me de meest geschikte plaats...

Zoals ik eerder heb benoemd, speel ik met Deflectagrip shafts...
Nou heb ik mezelf weten te verleiden tot de aanschaf van een setje Datadart Martin Adams pijlen voor een testperiode van een paar weken...
Inmiddels een voorlopig geschikte setup weten te vinden en ben nu flink aan het trainen...

Wat me echter opviel bij de deflectagrip shafts t.o.v. de M.A. pijlen...
De shaft loopt niet geleidelijk over op de barrel...
De barrel loopt de laatste 2 mm richting de ingang voor de shaft ietsje schuin naar binnen (word dus smaller dan de rest van de barrel), waardoor op de naad een minimaal verschil ontstaat tussen shaft en barrel, qua dikte (shaft steekt een klein beetje uit...)

Nou vroeg ik me af...

Welk merk shafts moet ik hebben om wel een geleidelijke overgang te hebben tussen shaft en barrel??

Alvast bedankt voor het meedenken...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Overige merken shafts

Bericht door Speedy180 »

Speedy180 schreefCOLONIk weet niet of ik het in het juiste topic plaats, daarvoor alvast mijn excuus, maar dit leek me de meest geschikte plaats...

Zoals ik eerder heb benoemd, speel ik met Deflectagrip shafts...
Nou heb ik mezelf weten te verleiden tot de aanschaf van een setje Datadart Martin Adams pijlen voor een testperiode van een paar weken...
Inmiddels een voorlopig geschikte setup weten te vinden en ben nu flink aan het trainen...

Wat me echter opviel bij de deflectagrip shafts t.o.v. de M.A. pijlen...
De shaft loopt niet geleidelijk over op de barrel...
De barrel loopt de laatste 2 mm richting de ingang voor de shaft ietsje schuin naar binnen (word dus smaller dan de rest van de barrel), waardoor op de naad een minimaal verschil ontstaat tussen shaft en barrel, qua dikte (shaft steekt een klein beetje uit...)

Nou vroeg ik me af...

Welk merk shafts moet ik hebben om wel een geleidelijke overgang te hebben tussen shaft en barrel??

Alvast bedankt voor het meedenken...
Niemand die mij hier antwoord op geven kan?
Ik dacht namelijk ooit eens gehoord te hebben, dat er wel degelijk verschil zit in diverse merken barrels, in combinatie met (een ander merk) shafts...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Overige merken shafts

Bericht door Fred Raket »

Gebeurt vaker dat de shaft niet goed op een barrel (aan)sluit. gewoon darten ;)
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Overige merken shafts

Bericht door Bart »

Ik had ze al even vergeleken met pro grip van target maar die zijn even dik
Gebruikers-avatar
erikje
Lid
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2016, 11:17

Re: Overige merken shafts

Bericht door erikje »

die doorzichtige shafts, b.v. harrows supergrip, zijn die van hetzelfde materiaal als de (oude) bubbleshafts?
ik zit erover te denken om te switchen, maar als ze zo hard zijn... laat maar :roll:
Niet denken, maar gooien...
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Overige merken shafts

Bericht door Diesel »

Die harrows supergrip vind ik best fijn.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
erikje
Lid
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2016, 11:17

Re: Overige merken shafts

Bericht door erikje »

Diesel schreefCOLONDie harrows supergrip vind ik best fijn.
vandaag een robin hood gegooid met de transparante supergrip en de shaft bleef heel :D :D
Niet denken, maar gooien...
BUTTON_POST_REPLY